APIE
lektorius
Vyčio kryžiaus ordinininkas
Telefonas +370 5 268 7212
El. paštas
TVARKARAŠTIS Filologijos fakultete
TVARKARAŠTIS Medicinos fakultete (1)
TVARKARAŠTIS Medicinos fakultete (2)
TVARKARAŠTIS Filosofijos fakultete
Mokslinių tyrinėjimų sritys:
edukologija, testavimo teorija, lietuvių kalbos mokymo metodika, sintaksė, skyryba
Dėstomi dalykai:
Lietuvių kalbos dėstymo metodika (BA)
Lietuvių kalbos didaktika – Pedadogikos programos bakalaurams,
Mokomoji ir profesinė praktika: lietuvių kaip gimtosios kalbos mokymas – pasirenkamas dalykas filologijos bakalauro programų studentams,
Specialybės kalba Medicinos programos studentams (BA).
PUBLIKACIJOS
Elektroninė publikacijų duomenų bazė {suvedus vardą pavardę nuoroda į rezultatą}
Straipsniai
9–12 klasės mokinių lietuvių kalbos skyrybos įgūdžių analizė: įterptinių konstrukcijų skyryba. Vilnius, Žmogus ir žodis, 2011, t. 13, nr. 1, P. 20–26.
Mokinių rašybos ir skyrybos įgūdžiai 4–5 klasių sandūroje. Vilnius. Žvirblių takas, ISSN 1392–1037, 2011 Nr. 6, P. 32–34.
Studentų kalbos kultūros žinių taikymo įgūdžiai. Vilnius, Kalbos kultūra, 2010, t. 83, P. 297–306.
Kitos publikacijos: kultūros istorija
Plateliai. 3-ioji serijos monografija. – K. Bredelis. Piemenys ir ganymo papročiai, p. 322–324.
Interviu
Interviu R. Bružo dokumentiniame filme „Diena po rytojaus“
TYRIMAI IR KITA VEIKLA
Koferencijos
Leksikos normų ir klaidų samprata mokykloje. Kalbos klaidų aprašas. Projekto „Moderniosios lietuvių kalbos leksikos pokyčių integracija į mokymo turinį ir mokytojų dalykinių kompetencijų ugdymas“ seminaras, Vilnius, 2015 m. birželio 22 d.
Rašinėlių leksikos taisymų analizė. Projekto „Moderniosios lietuvių kalbos leksikos pokyčių integracija į mokymo turinį ir mokytojų dalykinių kompetencijų ugdymas“ seminaras, Vilnius, 2015 m. spalio 26 d.
22-oji J. Jablonskio konferencija „Lietuvių kalba šiuolaikinėje mokykloje“, diskusijos Stiliaus samprata mokykloje: žinome, kad nieko nebežinome dalyvis, Vilnius, 2015 m. spalio 2 d.
Grožinio teksto suvokimas ir skaitymo patirtis – [kartu su Akvile Jovaišiene] tarptautinėje mokslinėje konferencijoje 22-oji Jono Jablonskio konferencija Lietuvių kalba šiuolaikinėje mokykloje, 2015.10.02, Vilnius: LKI, VU
Lietuvos ir užsienio mokyklų lituanistų konferencija „Maironio palikimas: tapatumo klausimai šiandienos mokykloje“ (Palanga, 2012-09-28).
Respublikinė lituanistų konferencija. DAR VIENOS GIMTOSIOS KALBOS EGZAMINO REFORMOS BELAUKIANT. KOMOKYSIME TOLIAU? – pranešimas Gimtosios kalbos egzaminas: jo turinys, formos
ir vertinimas.
Lietuvos ir užsienio mokyklų lituanistų konferencija „Mokyklinei lituanistikai aktualūs atradimai ir
įžvalgos“ (2011-10-21,22) – moderatorius.
Ekspertinė veikla
VU Filologijos fakulteto akademinės komisijos narys.
Vilniaus universiteto Bendrųjų universitetinių studijų koncepcijos (2012) bendraautoris.
Gretutinių studijų Lietuvių filologija, Lietuvių kalbotyra konsultantas.
Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino užduočių bandomojo tyrimo analizės grupės narys.
Projekto „Lietuvių kalbos, literatūros (kultūros) ir Lietuvos istorijos mokymosi šaltinių skaitmeninės duomenų bazės, skirtos mokytojams ir mokiniams, sukūrimas ir diegimas“ (2012–2013, ekspertų grupės narys)
Darbas kuriant Lietuvos brandos egzaminų sistemą, rengiant ir vertinant lietuvių kalbos brandos egzamino užduotis.
Egzaminų programos ir kitų švietimo dokumentų kūrimas.
Konsultacinis, vadybinis darbas įvairiuose šalies švietimo renginiuose.
Konsultacinis darbas American Councils ir Anglia Assessment vykdomuose projektuose.
Narystė ekspertinėse organizacijose
Asociacijos „Lituanistų sambūris“ Valdybos pirmininkas
(nuo 2020 m.)
Papildoma veikla
LRT radijo laidelės „Lietuvių kalbos vartojimo klaidos“
Respublikinių lietuvių kalbos ir literatūros mokinių olimpiadų vertinimo komisijos narys
Respublikinės jaunųjų filologų konferencijos Maironio poezijos idealai ir dabartis (VU, 2008) – pranešimų vertinimo komisijos narys.
STUDENTAMS
Dėstomi dalykai
Mokomoji ir profesinė praktika: lietuvių kaip gimtosios kalbos mokymas – pasirenkamas dalykas filologijos bakalauro programų studentams.
Dėstomų dalykų aprašai
Mokomosios ir profesinės praktikos temos:
1. Lietuvių kalbos ir literatūros mokymo metodikos bendrieji klausimai ir pagrindinės sąvokos. Kitų mokslo disciplinų įtaka lietuvių kalbos mokymo metodikai. |
2. Lietuvių kalbos ir literatūros mokymo metodikos raidos apžvalga. Tradiciniai ir naujoviški požiūriai į lietuvių kaip gimtosios kalbos mokymą. Gimtosios kalbos mokymo metodų klasifikacija (tiesioginiai, sąmoningieji, intensyvieji metodai), klasifikacijos moksliniai pagrindai. |
3. Europos švietimo reformų įtaka gimtosios kalbos mokymui. Europos kalbų politika ir daugiakalbystė. Komunikacinė mokymo kryptis. Pagrindiniai komunikacinio lietuvių kalbos mokymo(si) didaktiniai principai. Komunikacinė kompetencija, jos struktūra. Bendrieji Europos kalbų metmenys. Mokymosi strategijos, mokymosi pažanga ir įsivertinimas. |
4. Lietuvių kalbos pamokos struktūra ir planavimas. Mokymo(si) progresija. Mokymo(si) organizavimo formos. Gimtosios kalbos mokymo(si) paįvairinimo būdai. |
5. Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos gimtosios (lietuvių) kalbos bendroji programa ir išsilavinimo standartai, gimtosios (lietuvių) kalbos brandos egzamino ir kalbėjimo įskaitos programos. |
6. Kontrolinis darbas |
7. Kalbinės veiklos rūšių ugdymas (klausymas, kalbėjimas, skaitymas, rašymas), jų dermės principas. Klausymo ir skaitymo stiliai ir strategijos. Teksto kūrimo strategijos. Kalbėjimo užduotys. |
8. Lietuvių kalbos lingvistinės kompetencijos ugdymas: lietuvių kalbos gramatikos ir leksikos, rašybos ir skyrybos mokymo(si) principai ir strategijos. |
9. Lietuvių literatūros raida, personalijos, kūrinių analizė. Kultūrinio konteksto reikšmė lietuvių kalbos mokymo(si) procesui. |
10. Požiūris į klaidas, klaidų baimės šalinimas, klaidų profilaktika. Lietuvių kalbos žinių ir gebėjimų kontrolė bei vertinimas. |
11. Informacinių technologijų taikymas mokant(is) lietuvių kalbos. Lietuvių kalbos mokymasis internete. |
12. Pamokų planų rengimas, tobulinimas ir įgyvendinimas bazinėje mokykloje, bandomųjų pamokų stebėjimas ir aptarimas. |
13. Kontrolinis darbas |
14. Profesinė praktika bendrojo lavinimo mokykloje. Jos metu studentas: 1) stebi ir aptaria su mokytoju 8 pamokas įvairiose klasėse, rengia jų analizę raštu; 2) veda ir aptaria su mokytoju 4 bandomąsias pamokas; 3) planuoja, veda ir aptaria 4 įskaitines pamokas; 4) padeda mokytojui, dalyvauja mokyklos renginiuose. |
Studentas pateikia praktikos vadovui išsamią ataskaitą apie visą veiklą praktikos metu: 1) mokyklos, tikslinės grupės apibūdinimą; 2) stebėtų pamokų protokolus ir analizę, 3) vestų įskaitinių pamokų planus (ir parengtą medžiagą) su mokytojo komentarais; 4) įsivertinimo anketą; 5) mokytojo atsiliepimą apie praktikanto darbą. |
Literatūros sąrašai
Užduotys
Kita