Projekas „Semiotinė poetinio teksto analizė: Giedrės Kazlauskaitės kūryba“ (Nr.09.3.3-LMT-K-712-22-0369)
Projekto Nr. 09.3.3-LMT-K-712-22-0369
Projekto pavadinimas: „Semiotinė poetinio teksto analizė: Giedrės Kazlauskaitės kūryba“
Projekto vykdymo laikotarpis: nuo 2020-11-03 iki 2021-04-30.
Projekto mokslinio tyrimo vadovas: dr. Jurgita Katkuvienė
Projekto santrauka:
Projektu ,,Semiotinė poetinio teksto analizė: Giedrės Kazlauskaitės kūryba“ siekiama tobulinti/ugdyti semiotikos magistrantūros studentės literatūros (konkrečiai, poezijos) analizės kompetencijas atliekant semiotines teksto analizes. Praktiškai atliekama konkrečių (poetinių) tekstų analizė, taikant studentės semiotikos studijų programoje išmoktas semiotinės analizės prieigas, įsisavintus pagrindus su šiuolaikiniais literatūriniais semiotikos tyrinėjimais, ne tik padės įvaldyti semiotinį instrumentarijų, bet ir pateiks naujų įžvalgų šiuolaikinės lietuvių poezijos lauke. Mokslinės veiklos objektas – Kazlauskaitės rinkinys ,,Meninos“. Tai viena žymiausių ir įdomiausiu šių dienų poečių, bet jos kūryba beveik netyrinėta, tad tokia mokslinė veikla reikalinga tiek dėl metodo sklaidos, tiek dėl šios autorės kūrybos mokslinės analizės stygiaus lietuvių literatūros moksle. Projekte iškeliami tokie uždaviniai: 1) skaityti ir analizuoti papildomą teorinę literatūrą; 2) atlikti konkrečių poetinių tekstų iš Giedrės Kazlauskaitės rinkinio ,,Meninos“ semiotinę analizę. Šių uždavinių įgyvendinimą atspindės tokie fiziniai rodikliai: mokslinės veiklos ataskaita, medžiaga straipnsiui moksliniame literatūros žurnale, straipsnis kultūriniame žurnale, vieno eilėraščio analizės pristatymas ir diskusija Semiotikos magistro studijų kurse ,,Semiotikos teorijos“.
Siekiamas rezultatas:
Numatomas rezultatas – įvaldyta semiotinė poetinio teksto analizė, pagilintos semiotinės analitikos žinios ir kompetencijos, išsamiai išanalizuota dalis Kazlauskaitės poezijos:
Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų pagal priemonės Nr. 09.33.3-LMT-K-712 veiklą „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą.