APIE
Profesorė
Adresas: Universiteto 5 g., LT-01513 Vilnius
Telefonas: +370 5 268 7228
Budėjimo laikas katedroje: susitarti elektroniniu paštu.
Mokslinių tyrimų sritys
- Semantika
- Pragmatika
- Diskurso analizė
- Tekstynų lingvistika
- Kontrastyvinė lingvistika
- Evidencialumas
- Episteminis modalumas
- Žiniasklaidos diskursas
- Tarpkalbiniai ir tarpdalykiniai akademinio diskurso tekstų ypatumai
- Mokslinio publikavimo ir recenzavimo procesai
- Mokslo vertinimas
- Įtaigaus akademinio teksto kūrimas
- Akademinis identitetas
Dėstomi dalykai
- Akademinio diskurso įtaigumas
- Anglų kalba pasaulyje
- Anglų kalbotyros seminaras: tekstynų lingvistikos įvadas
- Bakalaurinio darbo rašymo metodika
- Mokslinio diskurso ypatumai
- Mokslinio diskurso įtaigumas
- Mokslinio tyrimo metodai
- Šiuolaikinė kalbotyra: kalbos tyrimo metodai ir teorijos
PUBLIKACIJOS
Monografijos, studijos, disertacija
- Šinkūnienė, Jolanta. 2014. Lietuviškojo humanitarinių ir socialinių mokslų diskurso ypatybės: Mokslo studija. Vilnius: VU leidykla. ISBN: 978-609-459-350-5. [Leidinio tekstas]
- Šinkūnienė, Jolanta. 2011. Autoriaus pozicijos švelninimas rašytiniame moksliniame diskurse: gretinamasis tyrimas. Humanitarinių mokslų daktaro disertacija, Vilniaus universitetas. [Leidinio tekstas]
Redaguoti mokslinių žurnalų numeriai
- Petrauskaitė, R., Kulczycki, E. & Šinkūnienė, J. (Eds). 2020. Humanitarinių ir socialinių mokslų vertinimo iššūkiai. Challenging evaluation in the social sciences and humanities. Darbai ir Dienos nr. 73.
Redaguoti mokslinių straipsnių rinkiniai
- Van Olmen, D. & Šinkūnienė, J. (Eds). 2021. Pragmatic markers and peripheries. Amsterdam: John Benjamins.ISBN 9789027259080
- Mur Dueñas, P. & Šinkūnienė, J. (Eds). 2018. Intercultural perspectives on research writing. Amsterdam: John Benjamins. DOI: 10.1075/aals.18
Straipsniai
- Šinkūnienė, J. 2021. Žinai‘you know’ in Lithuanian discourse: Distributional features and functional profile. In Daniël Van Olmen, & Jolanta Šinkūnienė (Eds). Pragmatic markers and peripheries. Amsterdam: John Benjamins.
- Van Olmen, D. & Šinkūnienė, J. 2021. Introduction. Pragmatic markers and peripheries: An overview. In Daniël Van Olmen, & Jolanta Šinkūnienė (Eds). Pragmatic markers and peripheries. Amsterdam: John Benjamins.
- Jürine, A., Leijen, D., Hint, H., Laiveniece, D., Šinkūnienė, J., Johansson, C., & Groom, N. 2021. Academic Writing in the Baltic States. Educare - Vetenskapliga Skrifter 1: 27-37.
- Šinkūnienė, J. 2020. Konstrukcijos su nederinamuoju neveikiamosios rūšies dalyviu galima: diskurso žymiklio link. Darbai ir Dienos 74: 77-96.
- Šinkūnienė J., Jasionytė-Mikučionienė E., Ruskan A., Šolienė A. 2020. Diskurso žymikliai lietuvių kalboje: reikšmės ir funkcijų kaitos aspektai. Lietuvių kalba 14.
- Šinkūnienė, J. & Vanholsbeeck, M. 2020. Learning the tricks of the academic trade: Evidence-based recommendations for career-building and for evaluation. Darbai ir Dienos 73: 81-92.
- Šinkūnienė, J. 2019. Reformulation markers in academic discourse: A cross-linguistic and cross-disciplinary study. Jezikoslovlje 20(3): 531-553.
- Guščytė, G. & Šinkūnienė, J. 2019. Research article acknowledgments across disciplines: Patterns of scholarly communication and tradition. ESP Today 7(2): 182-206. DOI: 10.18485/esptoday.2019.7.2.4.
- Zibalas, D. & Šinkūnienė, J. 2019. Rhetorical structures of promotional genres: The case of research article and conference abstracts. Discourse and Interaction 12(2): 95-113. DOI: 10.5817/DI2019-2-95.
- Šinkūnienė, J. 2018. The power of English: I and we in Lithuanian, Lithuanian English and British English research writing. In Pilar Mur Dueñas, & Jolanta Šinkūnienė (Eds). Intercultural perspectives on research writing. Amsterdam: John Benjamins. 59-79. DOI: 10.1075/aals.18.03sin.
- Mur Dueñas, P. & Šinkūnienė, J. 2018. Introduction: Intercultural rhetoric approaches to the analysis of academic genres. In Pilar Mur Dueñas, & Jolanta Šinkūnienė (Eds) Intercultural perspectives on research writing. Amsterdam: John Benjamins. 1-14. DOI: 10.1075/aals.18.int.
- Šinkūnienė, J. & Dudzinskaitė G. 2018. Acknowledgment patterns in English and Lithuanian research writing. Discourse and Interaction 11(2): 65-86. DOI: 10.5817/DI2018-2-65.
- Šinkūnienė, J. 2017. Citations in Research Writing: Cultural, Disciplinary and Genre Perspectives. In Thomas Egan & Hildegunn Dirdal (Eds), Cross-linguistic correspondences: From lexis to genre. Amsterdam: John Benjamins. 253-270. DOI:10.1075/slcs.191.10sin.
- Usonienė, A. & Šinkūnienė, J. 2017. Potential vs use: revisiting an evidential participial construction in Lithuanian. In Juana I. Marín-Arrese, Gerda Haβler & Marta Carretero (Eds), Evidentiality Revisited: Cognitive Grammar, Functional and Discourse-Pragmatic Perspectives. Amsterdam: John Benjamins. 171-192. DOI: 10.1075/pbns.271.08uso.
- Jasionytė-Mikučionienė, E. & Šinkūnienė, J. 2017.The necessitive impersonal reik(ė)ti ‘need’: The rise of modal meaning. Lietuvių kalba 11. DOI: 10.15388/Lietkalb.2016.10.9932.
- Šinkūnienė, J. 2016. The modal verb galėti ‘can/could/may/might’ in academic Lithuanian: Distribution, frequency and semantic properties. Kalbotyra 69 (Special issue on modality and evidentiality in European languages): 205-222. DOI:10.15388/Klbt.2016.10373.
- Mur Dueñas, P. & Šinkūnienė, J. 2016. Self-reference in research articles across Europe and Asia: A review of studies. Brno Studies in English 42(1): 71-92. DOI: 10.5817/BSE2016-1-4.
- Šinkūnienė, J. 2015. Neepisteminis modalumas lietuvių ir anglų mokslo kalboje: kiekybiniai ir kokybiniai vartosenos ypatumai. Kalbotyra 67: 131-154. DOI: 10.15388/Klbt.2015.8946.
- Petrauskaitė, R. & Šinkūnienė, J. 2015. Dar kartą apie intertekstualumą. Ką jis sako apie mokslinį tekstą? Kalbotyra 67: 67-85. DOI: 10.15388/Klbt.2015.8943.
- Usonienė, A., Šolienė A. & Šinkūnienė, J. 2015. Revisiting the multifunctionality of the adverbials of Act and Fact in a cross-linguistic perspective. Nordic Journal of English Studies 14(1): 201-231. DOI: 10.35360/njes.345.
- Usonienė, A. & Šinkūnienė, J. 2014. A corpus-based look at zero correspondences: Realizations of epistemicity in a cross-linguistic perspective. In Dylan Glynn & Mette Sjölin (Eds), Subjectivity and Epistemicity: Corpus, discourse, and literary approaches to stance. Lund: Lund University Press, 263-279. ISBN: 978-91-87833-19-9.
- Šinkūnienė, J. 2013. Tarpkalbiniai ir tarpdalykiniai mokslo kalbos tyrimai: medžiagos ir metodų pasirinkimo iššūkiai tyrėjams. Kalbotyra 65, 99-112. DOI: 10.1515/9783110286328.281.
- Šinkūnienė, J. & Van Olmen, D. 2012. Modal verbs of necessity in academic English, Dutch and Lithuanian: Epistemicity and/or evidentiality. Darbai ir Dienos 58, 153-179.
- Šinkūnienė, J. 2012. Adverbials as Hedging Devices in Lithuanian Academic Discourse: a Cross-disciplinary Study. In Aurelija Usonienė, Nicole Nau & Ineta Dabašinskienė (Eds), Multiple perspectives in linguistic research on Baltic languages. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 138-168.
- Linkevičienė, N. & Šinkūnienė, J. 2012. Asmeniniai įvardžiai mokslo kalboje. Kalbotyra 64(3), 78-102. DOI: 10.15388/Klbt.2012.7662.
- Usonienė, A., Butėnas, L., Ryvitytė, B., Šinkūnienė, J., Jasionytė, E. & Juozapavičius, A. 2011. Corpus Academicum Lithuanicum: Design Criteria, Methodology, Application. In Zygmunt Vetulani (Ed), Human Language Technology. Challenges for Computer Science and Linguistics. Heidelberg: Springer, 412-422.DOI: 10.1007/978-3-642-20095-3_38.
Visuomenės švietimo ir mokslo sklaidos veikla
- Šinkūnienė. J. 2021. Supporting and Encouraging Writing: An interview with dr. Alison Farrell (National University of Ireland Maynooth) and dr. Katrin Girgensohn (European University Viadrina). Special issue “Writing in Context”,Educare, 5.
- Šinkūnienė. J. 2020. Moderator of Round Table Discussion Challenging evaluation in SSH. Discussants: Paul Benneworth, Tim C. E. Engels, Ioana Galleron, Emanuel Kulczycki, Michael Ochsner, Gunnar Sivertsen, Geoffrey Williams. Darbai ir Dienos 73, 107-126.
- 2021.12.11 Nuotolinis seminaras (su bendraautoriais) „Diskurso žymikliai lietuvių kalboje: Sinchroninis ir diachroninis tyrimas“.
- Šinkūnienė. J.2017. Corpora and corpus linguistics revisited: An interview with Karin Aijmer. Kalbotyra 70, 184-191. DOI: 10.15388/Klbt.2017.11202.
- Šinkūnienė, J. 2016. Modality, Semantic Maps and Lithuania: An interview with Johan van der Auwera. Kalbotyra 69, 294-304. DOI: 10.15388/Klbt.2016.10377.
- Šinkūnienė, J. 2014. Ką atskleidžia padėkos moksliniame tekste? Internetinis dienraštis Bernardinai (2014.03.03).
- Šinkūnienė, J. 2013. Kokia iš tiesų yra mokslo kalba? Internetinis dienraštis Bernardinai (2013.02.28).
TYRIMAI IR KITA VEIKLA
Išsilavinimas
- Baigė anglų filologijos specialybės studijas ir profesines vertimo studijas Vilniaus universitete, tarptautinio verslo studijas Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykloje, katedroje dirba nuo 2003 m. Baigė doktorantūros studijas Anglų filologijos katedroje Vilniaus universitete (2006-2010). Apgynė humanitarinių mokslų daktaro disertaciją "Autoriaus pozicijos švelninimas rašytiniame moksliniame diskurse: gretinamasis tyrimas" (2011). Dirbo podoktorantūros stažuotoja Vytauto Didžiojo universitete 2012-2014 m.
- Anglų filologijos bakalauro studijų programos komiteto pirmininkė 2014-2015, Anglų filologijos katedros vedėja nuo 2018 m.
Vadovavimas mokslo projektams
- 2020-2023 Lietuvos mokslininkų komandos vadovė Baltijos mokslo programos (angl. Baltic Research Programme) moksliniame projekte “Academic Writing in the Baltic States: Rhetorical Structures through culture(s) and languages”. Projekto partneriai Tartu, Bergeno ir Liepojos universitetai.
- 2017-2020 Projekto vadovė LMT finansuojamame Mokslininkų grupių projekte „Diskurso žymikliai lietuvių kalboje: sinchroninis ir diachroninis tyrimas“.
Vadovavimas tyrėjų grupėms, doktorantams, podoktorantūros stažuotojams
- 2021-2023 Podoktorantūros stažuotės projekto Nr. 09.3.3-LMT-K-712-23-0175 vadovė. Projekto tema: Mokslo straipsnių santraukos: struktūra ir autoriaus pozicijos raiška.
- 2020-2023 Laimėta LMT konkursinės doktoratūros paraiška. Doktorantūros projekto tema: „Lietuviškasis sakytinis akademinis diskursas: makro ir mikro aspektų analizė“
- 2016-2020 Specialios darbo grupės, skirtos jaunųjų tyrėjų veiklos koordinavimui, vadovė COST veikloje CA15137: Europos tinklas socialinių ir humanitarinių mokslų vertinimui nustatyti (European Network for Research Evaluation in the Social Sciences and the Humanities).
- 2016-2020 Iniciatyvinės grupės narė COST veikloje CA15137: Europos tinklas socialinių ir humanitarinių mokslų vertinimui nustatyti (European Network for Research Evaluation in the Social Sciences and the Humanities).
- 2018-2020 Iniciatyvinės grupės narė COST veikloje CA15221: Veiksmingi instituciniai modeliai, skatinantys nuoseklią mokymo, mokymosi, tyrimų ir rašymo sąveiką (Advancing effective institutional models towards cohesive teaching, learning, research and writing development).
Įvykdytų / vykdomų mokslinių projektų sąrašas (kaip projekto vykdytoja)
- 2019-2021 Stance and Subjectivity in Discourse: Towards an Integrated Framework for the Analysis of Epistemicity, Effectivity, Evaluation and Inter/Subjectivity from a Critical Discourse Perspective (viena iš projekto vykdytojų). Tarptautinis mokslinis projektas, finansuojamas Ispanijos ekonomikos ministerijos.
- 2016-2019 Evidentiality: a discourse-pragmatic study of English and other European languages (viena iš projekto vykdytojų). Tarptautinis mokslinis projektas, finansuojamas Ispanijos ekonomikos ministerijos.
- 2014-2016 Mokslininkų grupių projektas: „Modalumas ir evidencialumas lietuvių kalboje“ (viena iš projekto vykdytojų). Projektas finansuotas LMT.
- 2012-2014 Projektas „Podoktorantūros (post doc) stažuočių įgyvendinimas Lietuvoje“ (podoktorantūros mokslininkė stažuotoja). Stažuotės pavadimas: Lietuviškojo humanitarinių ir socialinių mokslų diskurso ypatybės. Projektas finansuotas pagal Europos Sąjungos struktūrinių fondų Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Mokslininkų ir kitų tyrėjų mobilumo ir studentų mokslinių darbų skatinimo priemonę (VP1-3.1-ŠMM-01).
- 2011 Projektas „Lietuvių mokslo kalbos tekstyno lingvistinio anotavimo metodika“ (viena iš projekto vykdytojų). Projektas finansuotas VLKK.
- 2010 – 2011 Projektas „Lietuvių akademinio diskurso tyrinėjimai: autoriaus pozicijos raiška ir turinys“ (viena iš projekto vykdytojų). Projektas finansuotas LMT.
Dalyvavimas tinklaveikos projektuose
- 2016-2021 COST veikla CA15221: Veiksmingi instituciniai modeliai, skatinantys nuoseklią mokymo, mokymosi, tyrimų ir rašymo sąveiką (Advancing effective institutional models towards cohesive teaching, learning, research and writing development). Lietuvos atstovė veiklos valdymo komitete. Iniciatyvinės grupės narė (nuo 2018 m. spalio mėn.).
- 2016-2020 COST veikla CA15137: Europos tinklas socialinių ir humanitarinių mokslų vertinimui nustatyti (European Network for Research Evaluation in the Social Sciences and the Humanities). Lietuvos atstovė veiklos valdymo komitete. Iniciatyvinės grupės (angl. steering group) narė. Specialios darbo grupės, skirtos jaunųjų tyrėjų veiklos koordinavimui, vadovė.
Narystė mokslinėse organizacijose ar asociacijose, dalyvavimas jų valdyme
- ICAME (International Computer Archive of Modern and Medieval English) valdybos narė
- Tarptautinė GERAS (Groupe d'Etude et de Recherche en Anglais Spécialité) grupės atstovė Lietuvai
- DiPVaC (Discourse-Pragmatic Variation & Change) narė
- ESSE (The European Society for the Study of English) narė
- EATAW (European Association for the Teaching of Academic Writing) narė
- IPrA (International Pragmatics Association) narė
- SLE (The Societas Linguistica Europaea) narė
- EVALHUM (Research Evaluation, Innovation and Impact Analysis for the Social sciences and Humanities) narė
- Lietuvos taikomosios kalbotyros asociacija (LiTaKA) narė