APIE
Lektorius
Telefonas +370 5 268 7212
El. paštas
Mokslinių tyrimų sritys
- Edukologija
- Testavimo teorija
- Lietuvių kalbos mokymo metodika
- Sintaksė
- Skyryba
Dėstomi dalykai
- Lietuvių kalbos dėstymo metodika (BA)
- Lietuvių kalbos didaktika – Pedadogikos programos bakalaurams,
- Mokomoji ir profesinė praktika: lietuvių kaip gimtosios kalbos mokymas – pasirenkamas dalykas filologijos bakalauro programų studentams,
- Specialybės kalba Medicinos programos studentams (BA).
PUBLIKACIJOS
Straipsniai
- 9–12 klasės mokinių lietuvių kalbos skyrybos įgūdžių analizė: įterptinių konstrukcijų skyryba. Vilnius, Žmogus ir žodis, 2011, t. 13, nr. 1, P. 20–26.
- Mokinių rašybos ir skyrybos įgūdžiai 4–5 klasių sandūroje. Vilnius. Žvirblių takas, ISSN 1392–1037, 2011 Nr. 6, P. 32–34.
- Studentų kalbos kultūros žinių taikymo įgūdžiai. Vilnius, Kalbos kultūra, 2010, t. 83, P. 297–306.
Kitos publikacijos
- Plateliai. 3-ioji serijos monografija. – K. Bredelis. Piemenys ir ganymo papročiai, p. 322–324.
TYRIMAI IR KITA VEIKLA
Koferencijos
- Leksikos normų ir klaidų samprata mokykloje. Kalbos klaidų aprašas. Projekto „Moderniosios lietuvių kalbos leksikos pokyčių integracija į mokymo turinį ir mokytojų dalykinių kompetencijų ugdymas“ seminaras, Vilnius, 2015 m. birželio 22 d.
- Rašinėlių leksikos taisymų analizė. Projekto „Moderniosios lietuvių kalbos leksikos pokyčių integracija į mokymo turinį ir mokytojų dalykinių kompetencijų ugdymas“ seminaras, Vilnius, 2015 m. spalio 26 d.
- 22-oji J. Jablonskio konferencija „Lietuvių kalba šiuolaikinėje mokykloje“, diskusijos Stiliaus samprata mokykloje: žinome, kad nieko nebežinome dalyvis, Vilnius, 2015 m. spalio 2 d.
- Grožinio teksto suvokimas ir skaitymo patirtis – [kartu su Akvile Jovaišiene] tarptautinėje mokslinėje konferencijoje 22-oji Jono Jablonskio konferencija Lietuvių kalba šiuolaikinėje mokykloje, 2015.10.02, Vilnius: LKI, VU
- Lietuvos ir užsienio mokyklų lituanistų konferencija „Maironio palikimas: tapatumo klausimai šiandienos mokykloje“ (Palanga, 2012-09-28).
- Respublikinė lituanistų konferencija. DAR VIENOS GIMTOSIOS KALBOS EGZAMINO REFORMOS BELAUKIANT. KOMOKYSIME TOLIAU? – pranešimas Gimtosios kalbos egzaminas: jo turinys, formos ir vertinimas.
- Lietuvos ir užsienio mokyklų lituanistų konferencija „Mokyklinei lituanistikai aktualūs atradimai ir įžvalgos“ (2011-10-21,22) – moderatorius.
Narystė ekspertinėse organizacijose
- Asociacijos „Lituanistų sambūris“ Valdybos pirmininkas (nuo 2020 m.)
STUDENTAMS
Mokomosios ir profesinės praktikos temos:
1. Lietuvių kalbos ir literatūros mokymo metodikos bendrieji klausimai ir pagrindinės sąvokos. Kitų mokslo disciplinų įtaka lietuvių kalbos mokymo metodikai. |
2. Lietuvių kalbos ir literatūros mokymo metodikos raidos apžvalga. Tradiciniai ir naujoviški požiūriai į lietuvių kaip gimtosios kalbos mokymą. Gimtosios kalbos mokymo metodų klasifikacija (tiesioginiai, sąmoningieji, intensyvieji metodai), klasifikacijos moksliniai pagrindai. |
3. Europos švietimo reformų įtaka gimtosios kalbos mokymui. Europos kalbų politika ir daugiakalbystė. Komunikacinė mokymo kryptis. Pagrindiniai komunikacinio lietuvių kalbos mokymo(si) didaktiniai principai. Komunikacinė kompetencija, jos struktūra. Bendrieji Europos kalbų metmenys. Mokymosi strategijos, mokymosi pažanga ir įsivertinimas. |
4. Lietuvių kalbos pamokos struktūra ir planavimas. Mokymo(si) progresija. Mokymo(si) organizavimo formos. Gimtosios kalbos mokymo(si) paįvairinimo būdai. |
5. Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos gimtosios (lietuvių) kalbos bendroji programa ir išsilavinimo standartai, gimtosios (lietuvių) kalbos brandos egzamino ir kalbėjimo įskaitos programos. |
6. Kontrolinis darbas |
7. Kalbinės veiklos rūšių ugdymas (klausymas, kalbėjimas, skaitymas, rašymas), jų dermės principas. Klausymo ir skaitymo stiliai ir strategijos. Teksto kūrimo strategijos. Kalbėjimo užduotys. |
8. Lietuvių kalbos lingvistinės kompetencijos ugdymas: lietuvių kalbos gramatikos ir leksikos, rašybos ir skyrybos mokymo(si) principai ir strategijos. |
9. Lietuvių literatūros raida, personalijos, kūrinių analizė. Kultūrinio konteksto reikšmė lietuvių kalbos mokymo(si) procesui. |
10. Požiūris į klaidas, klaidų baimės šalinimas, klaidų profilaktika. Lietuvių kalbos žinių ir gebėjimų kontrolė bei vertinimas. |
11. Informacinių technologijų taikymas mokant(is) lietuvių kalbos. Lietuvių kalbos mokymasis internete. |
12. Pamokų planų rengimas, tobulinimas ir įgyvendinimas bazinėje mokykloje, bandomųjų pamokų stebėjimas ir aptarimas. |
13. Kontrolinis darbas |
14. Profesinė praktika bendrojo lavinimo mokykloje. Jos metu studentas: 1) stebi ir aptaria su mokytoju 8 pamokas įvairiose klasėse, rengia jų analizę raštu; 2) veda ir aptaria su mokytoju 4 bandomąsias pamokas; 3) planuoja, veda ir aptaria 4 įskaitines pamokas; 4) padeda mokytojui, dalyvauja mokyklos renginiuose. |
Studentas pateikia praktikos vadovui išsamią ataskaitą apie visą veiklą praktikos metu: 1) mokyklos, tikslinės grupės apibūdinimą; 2) stebėtų pamokų protokolus ir analizę, 3) vestų įskaitinių pamokų planus (ir parengtą medžiagą) su mokytojo komentarais; 4) įsivertinimo anketą; 5) mokytojo atsiliepimą apie praktikanto darbą. |