Ecolingua Curriculum: Digitally Enhanced Pedagogy For Integrating Environmental Issues Into Language Teaching
- Projekto vadovas: lekt. Roma Valiukienė
- Projekto numeris: Erasmus+ programos projektas Nr. 2024-1-TR01-KA220-SCH-000245616
- Projekto trukmė: 2024 m. gruodžio 1 d. iki 2026 m. lapkričio 30 d.
- Projekto biudžetas: 250 000,00 €
Tai dviejų metų trukmės Erasmus+ projektas ‚EcoLingua Curriculum: Digitally Enhanced Pedagogy for Integrating Environmental Issues into Language Teaching‘. Projekto koordinatorius – Balıkesir University (Turkija). Partneriai – Universita Degli Studi di Roma Tor Vergata (Italija), Universidad de Burgos (Ispanija), Gaziantep Universitesi (Turkija), Ozluce Rasim Ozdenoren Anadolu Imam Hatip Lisesi (Turkija) ir Vilniaus universitetas (Lietuva).
Projekto tikslas – integruoti aplinkosaugos, ekologinius ir klimato klausimus į kalbų mokymą, stiprinti pedagogų gebėjimus ir mokinių įsitraukimą pasitelkiant skaitmeninius įrankius ir žaidimų principus. Tai būtų aplinkosaugos temų integravimas į mokymo programas, mokytojų aprūpinimas ištekliais ir mokymais bei pagrindinių mokinių kompetencijų ugdymas. Rezultatai apims „EcoLingua“ priemonių rinkinį, edukacinius modulius, žaidimų pagrindu sukurtą veiklų paketą, poreikių analizės ataskaitą ir vaizdo pamokas.
Konkretūs projekto siekiai apima priemonių rinkinį mokytojams, kuriame bus ištekliai, skirti klimato klausimų integravimui į kalbų pamokas:
- skaitmeninius įrankius ir žaidimų kūrimo strategijas,
- edukacinius modulius apie aplinkosaugos klausimus, skirtus kalbų mokymuisi ir integruotus į mokymo programą,
- interaktyvias veiklas ir žaidimus, kuriuose daugiausia dėmesio skiriama skaitmeniniam ir aplinkosauginiam ugdymui,
- didelio masto analizę, kuria nustatomos kalbų mokymo spragos klimato klausimų integravimo srityje,
- programėles ir vaizdo pamokų paketus.
Vilniaus universitetas šiame projekte dalyvauja partnerio teisėmis. Filologijos fakultetui atstovauja Užsienio kalbų instituto Dalykinių kalbų tyrimų katedros lektorė Roma Valiukienė, Užsienio kalbų didaktikos ir tyrimo katedros lektorė Lina Marčiulionytė ir Aida Jungaitytė (projekto administratorė).
Projektu siekiama tobulinti Sakartvelo ikimokyklinio ugdymo politiką, sukurti ir akredituoti naujas ikimokyklinio ugdymo bakalauro studijų programas, išbandyti naujausias profesines iniciatyvas, apmokyti programose dėstančius dėstytojus ir administracinį personalą bei sukurti reikiamus skaitmeninius išteklius. Projektu taip pat siekiama didinti visuomenės informuotumą ir skatinti tėvų įsitraukimą į ugdymo procesą bei glaudų bendradarbiavimą su švietimo politikos formuotojais.
„THINK4JOBS“ (2020-1-EL01-KA203-078797) projektas vienija tarpdisciplininę penkių Europos šalių: Vokietijos, Graikijos, Lietuvos, Portugalijos ir Rumunijos tyrėjų komandą, kuri analizuoja kritinio mąstymo (KM) ugdymą Europos aukštojo mokslo erdvėje (EHEA) ir darbo rinkoje. Projekto tikslas - parengti mišrią KM ugdymo programą, skirtą sistemiškai lavinti studentų kritinio mąstymo gebėjimus. Studentų profesinės praktikos bus naudojamos kritinio mąstymo gebėjimų įtvirtinimui darbo rinkos aplinkoje.